tirsdag 5. oktober 2010

Lisa gikk til skolen

Velkommen inn til Lisas kollektiv. Hun er sykepleier. Og kreativ. Lenge har jeg ønsket å legge til.


Emaljekunsten til Grete Prytz Kittelsen lever videre på kjøkkenet til Lisa. Hun har mange. Funnet på markeder.


Fantastiske Lisa kastet seg over disse dukkene da Sagene la ned sin kvinne-mote-butikk, Adele, for en tid tilbake. Armløse og fagre.






En ledig hånd


Sugerørboksen på kjøkkenet lå i klesskapet fra Tveita. (Scroll nedover...)


Lisa samler på ideer fra magasiner i en liten bok.


Sminkebord fått av en venninne som "var litt ferdig med det". Det blir nok ikke ferdig med Lisa.


Henger opp noe nytt på direkten


Yndligsvegg. Personlige bilder, minner, gaver og annet oppmuntrende


Illustrasjon av Tina Berning




Koffertsamlingen startet da hun var liten. Den er høy!


Skap fra Tveita skole (gymsalen selvfølgelig) kom i hus som et resultat av "ønsket kjøpt" på Finn.no
Fått gratis av vaktmesteren der.


Denne lasarettkassen fant Lisa på Ekeberg-markedet i høst. Det viste seg å være fra tidlig etterkrigstid og stapp full av flatpakkede sykehusartikler. Til dårlige tider.


Ekeberg skole ble et kart fattigere etter oppussing. Fra 1953.




På mørke og våte høstmorgener kikker Lisa på dette bildet og tenker "det er alltid noen som har det verre!"
Henger på badet, kjøpt på loppemarked.

Takk for oss!

(Og du, kan du vennligst kommentere med ingrediensene i den fantastiske suppa vi fikk?)

8 kommentarer:

  1. Lisas Høstsuppe!

    Vann
    Buljong
    Poteter
    Gulrøtter
    Kålrot
    Purre
    Løk
    Hvitløk
    Kjøtt
    Kikerter
    Linser
    Krossede tomater
    Salt
    Pepper
    Sukkerkulør

    Alt etter øyemål og sultfølelse.

    SvarSlett
  2. Wow! Kreativ jente!!

    SvarSlett
  3. Ja du Lisa du Lisa, deg er det bare en av - og for ei flott jente du er. Så mye morsomt du har funnet rundt omkring - og enda mer har du nok!! Stor klem - (lenge siden nå)

    SvarSlett
  4. Lisa. Du har så mange ting jeg ville hatt. Jeg er lysegrønn av misunnelse.
    Tror jeg vil kopiere idéen med et bilde av noen som alltid har det værre. Det kan vøre nyttig noen ganger. Førstehjelp. Derfor trenger jeg altså ingen førstehjelpskasse fra tidlig etterkrigstid.

    SvarSlett
  5. Wow. Kjempestilig. Liker liker liker.

    SvarSlett
  6. Jeg vet, det er veldig kult der. Spennende for Nils kan dere tro...

    SvarSlett
  7. Nice. Jeg liker å ha venner som blogger :) Du MÅ supplere litt på Adele-infoen, de dokkene har jo en helt fantastisk historie som de færreste kjenner til! Og når kommer det innlegg om alt du har laget eller drømmer om å lage eller liker at andre har laget? Jeg venter i god spenning :)

    SvarSlett
  8. Hei, Lena! Er du venn av Lisa? Eller meg? Jeg synes også Lisa bør han en egen blogg. Den vil jeg følge tett...

    SvarSlett