torsdag 3. februar 2011

Fliser og annet gulvbelegg


Jeg ble så glad da jeg leste om gulvbelegget i denne leiligheten i det nyeste BoligLiv. Det unike linoliumsbelegget åpenbarte seg da eieren skrelte av tregulvet som var lagt over. Fjerne tregulv for å få fram et linoleumsgulv??? Pleier det ikke å være omvendt? Jo.
Det var lagt på 80-tallet av en gulvmann med pasjon for teknikk, farger, godt håndtverk, og med inspirasjon fra Glyptoteket i København. "Jeg har fået øynene op for en glemt tradition; at bo med dekorerede og mønstrede gulve". Liker tanken.

Et tips fra en venninne er denne siden: Far-far, sementfliser fra orienten. To norske gutter importerer og selger de nydeligste flisene! Jeg likte skikkelig godt "greia", fin nettside også. Jeg fant meg noen favoritter:








Gå inn på siden og se hvor fint det blir når flere fliser settes sammen! Kath.; kanskje dette er noe for gulvet på klosettet?

1 kommentar:

  1. Dere finner også fin fine inspirasjonsbilder på Facebookgruppa til Far-far her:
    http://www.facebook.com/home.php?sk=group_171486169533284&ap=1

    SvarSlett